NEM VESZTEM EL!! Itt vagyok, csak nemes egyszerűséggel nem igazán volt időm írni. Ez nem kifogás vagy ilyesmi, tényleg nem volt időm a suli miatt. De most jön a pótlás.:P
A következő tantárgy a földrajz . Nézzük!!! http://www.ofi.hu/
az oldalon tök jó dolgokat találtam…. akit érdekel, nézze meg!! 🙂
Földrajz
Szerintem a földrajz 90%-a a környezeti neveléssel kapcsolatba hozható. A földrajztanítás célja ma már nem csak a Föld természeti és gazdasági jelenségeinek bemutatása, hanem a földi térnek és benne az ember természeti, társadalmi, gazdasági környezetének összefüggéseiben, kölcsönhatásaiban történő megismertetése. Igen, pontosan erre gondolok, amikor a környezeti nevelésről beszélek. Legjobb szemléltető eszközök a térképek, 3D-s térképek. Készítsünk térképeket a gyerekekkel. Tartsanak előadást a kedvenc kőzetükről, városukról, szülővárosukról, folyójukról, hegyükről, dombjukról…. Beszélgessünk velük a világörökségeinkről. Mik is ezek??
187 ország ratifikálta ez évig az UNESCO Kulturális és Természeti Világörökségének Védelméről szóló 1972. évi Egyezményt.
A csatlakozással a részes államok elismerik, hogy az országuk területén található, a Világörökség Jegyzékbe felvett helyek – a nemzeti szuverenitás és tulajdonjog megsértése nélkül – a világörökség részét képezik. A világörökség védelme érdekében az egész nemzetközi közösségnek együtt kell munkálkodnia. A csatlakozó országok arra is kötelezettséget vállalnak, hogy az utókor számára megóvják saját nemzeti örökségüket, beleértve a Világörökség Jegyzékben nem szereplő javakat is. A Magyar UNESCO Bizottság a világörökséggel kapcsolatos tevékenységét az Oktatási és Kulturális Minisztérium háttérintézményeként működő Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Világörökség Magyar Nemzeti Bizottságával (VMNB) együttműködve végzi.
A természeti és kulturális épített értékek Világörökség Listára vételéről az UNESCO Világörökség Bizottsága éves kongresszusán dönt. A szigorú felvételnek ezidáig 936 helyszín felet meg 151 állam területén. Közülük 725 kulturális , 183 természeti kategóriában vált a Világörökség részévé. További 28 helyszín besorolása egy ún. ‘vegyes’ kategóriába történt, mivel ezek mind a kulturális, mind a természeti kategória kritériumainak megfelelnek. A Veszélyeztetett Helyszínek Listán 2012-ben 35 kulturális és természeti helyszín szerepel.
Bűnbánás és Tantárgyboncolás
2013 március 17. | Szerző: Kankalin
NEM VESZTEM EL!! Itt vagyok, csak nemes egyszerűséggel nem igazán volt időm írni. Ez nem kifogás vagy ilyesmi, tényleg nem volt időm a suli miatt. De most jön a pótlás.:P
A következő tantárgy a földrajz . Nézzük!!!
http://www.ofi.hu/
az oldalon tök jó dolgokat találtam…. akit érdekel, nézze meg!! 🙂
Földrajz
Szerintem a földrajz 90%-a a környezeti neveléssel kapcsolatba hozható. A földrajztanítás célja ma már nem csak a Föld természeti és gazdasági jelenségeinek bemutatása, hanem a földi térnek és benne az ember természeti, társadalmi, gazdasági környezetének összefüggéseiben, kölcsönhatásaiban történő megismertetése. Igen, pontosan erre gondolok, amikor a környezeti nevelésről beszélek. Legjobb szemléltető eszközök a térképek, 3D-s térképek. Készítsünk térképeket a gyerekekkel. Tartsanak előadást a kedvenc kőzetükről, városukról, szülővárosukról, folyójukról, hegyükről, dombjukról…. Beszélgessünk velük a világörökségeinkről. Mik is ezek??
187 ország ratifikálta ez évig az UNESCO Kulturális és Természeti Világörökségének Védelméről szóló 1972. évi Egyezményt.
A csatlakozással a részes államok elismerik, hogy az országuk területén található, a Világörökség Jegyzékbe felvett helyek – a nemzeti szuverenitás és tulajdonjog megsértése nélkül – a világörökség részét képezik. A világörökség védelme érdekében az egész nemzetközi közösségnek együtt kell munkálkodnia. A csatlakozó országok arra is kötelezettséget vállalnak, hogy az utókor számára megóvják saját nemzeti örökségüket, beleértve a Világörökség Jegyzékben nem szereplő javakat is. A Magyar UNESCO Bizottság a világörökséggel kapcsolatos tevékenységét az Oktatási és Kulturális Minisztérium háttérintézményeként működő Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Világörökség Magyar Nemzeti Bizottságával (VMNB) együttműködve végzi.
A természeti és kulturális épített értékek Világörökség Listára vételéről az UNESCO Világörökség Bizottsága éves kongresszusán dönt. A szigorú felvételnek ezidáig 936 helyszín felet meg 151 állam területén. Közülük 725 kulturális , 183 természeti kategóriában vált a Világörökség részévé. További 28 helyszín besorolása egy ún. ‘vegyes’ kategóriába történt, mivel ezek mind a kulturális, mind a természeti kategória kritériumainak megfelelnek. A Veszélyeztetett Helyszínek Listán 2012-ben 35 kulturális és természeti helyszín szerepel.
Az UNESCO Világörökségi Listája magyarul és angolul
Az UNESCO A Veszélyeztetett Helyszínek Listája magyarul és angolul
Magyarország 1985-ben csatlakozott a Világörökség Egyezményhez.
Magyarországi világörökség – helyszínek:
A Magyar Várományosi Listán szereplő helyszínek
Jelölések:
K = kulturális kategória
T = természeti kategória
http://www.unesco.hu/kultura/vilagorokseg-www
Oldal ajánlása emailben
X